Nyt sitte poikien painostuksesta piti alkaa tääki peli laittaan kuntoon, jotta pääsevät hekin ajeleen vielä tälle talvelle.
Tämä onki ihan hyvä harjoituskelkka, ei haittaa vaikka menee vähän puuta yms. vasten.
Jotta tällä pääsee ajeleen, niin pakollista rempatavaa oli koneessa. Kiertokangen ja sylintereiden poraus.
Toisen kiertokangen yläpää oli jostain syystä kulunu väleäksi siten, että neulalaakeripaketti pääsi heilumaan ja sen seurauksena paketti hajosi muutaman km jälkeen.
Sylinterit oli sen verran väleät, ettei käyny lämpimänä enää ku kaasulla.
No nyt ois sitte sylinterit porattu 0,25mm ylisuureksi ja kiertokanki vaihdettu.
Motin kasauksessa ei juurikaan ollu mitään ongelmia muuta, ku että vähän arvelutti kiertoluistimen asento…kun eipä tietenkään tullut sitä mitenkään
merkittyä purettaessa. Mutta onneksi kelkkalehden foorumilta löyty ohjeet siihenkin.
Alakerran kasauksessa käytin Form-A-Gasket tiivistenestettä, saas nähä kuinka pitää..
porauksen ja kampuran vaihdon hoiti GT-Motor
Tarvittavat osat Hyvinkään Konetalo
Kannattee yrittää laittaa uudet männät väleään pyttyyn.. |
Kiertoluistimen asento tuli laitettua tähän |
Nyt sitte kone käy ja kukkuu, jos sitte jossain välissä alkais huvikseen pajottaan sitten alustaa ja keulaa tästä. Varmaan menee kesään.
se käy niin nätisti että.. :D
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti