Pilvinen keli -10, välillä satoi lunta.
Kestotestistä mukana olivat -08 xtrim ja -06 rave, sekä muutama vieraileva tähti, Rave -09, rave -11, Polaris dragon 800 -09, Polaris rush switchback 600. En noista vuosimalleista ole kyllä varma, mutta vähän niillä kuulosti olevan ajettu.
Molemmat kestotestin kelkat vasta telakalta tulleet. Ravekuski tarkisti joka pysähdyksellä, että onko kaikki osat vielä matkassa. Kyllähän ne siellä pysyi, missä pitikin. Hinausköysikin oli varalta matkassa. X-trimmi toimi loistavasti ja bensaakin meni vain 25l/100, vaikka kaasua tuli pumpattua normaaliin tapaan.
Reitti oli sopivan patikkoista, lähti mehut lihaksista ja varmaan iskareistakin. Ilma vaan oli koko matkan hämärän pilvinen, joten kaikki patit tuli yllätyksenä. Muutama oja oli vielä vähän sula, niitä kannattee varoa. Puolessa välissä piti laseja sulatella kun kaikilla meinasi vähän huurtua, vissiin pakastu ilma.
Käyrämössä syötiin ja osa tankkasi. Paluumatkalla käytiin katsomassa Käyrästunturin maisemia.
Vikajärvellä kahviteltiin. Vikajärvellä ei ole vielä tikutettu reittejä jäälle, mutta aika moni oli jo ajanut rantoja pitkin. Vikajärvi - Olkkajärvi pätkä oli mukava ajaa, ei ollut patikkoa. Vastaan tuli joku vanhalla pollella ilman valoja vastaan, siinä meinasi tulla lähempää tuttavuutta.
Olkkajärven laavulla oli porukkaa makkaranpaistossa, ajeltiin siitä ohi ja järvi ei ole vielä ajokuntonen, vaikka sielä jonkin verran jälkiä näkyy. Kannattaa odotella virallisia merkkejä.
Olkkajärvi - Rovaniemi pätkä oli kans hyvä ajaa. Lana oli käynyt jossain vaiheessa pyörähtämässä.
Kuvia tulee ehkä tänään illemmalla. Samalla lisää juttua ja jutun tarkistusta.
Lisäilläämpä vähän kuvia.
Kestotestistä mukana olivat -08 xtrim ja -06 rave, sekä muutama vieraileva tähti, Rave -09, rave -11, Polaris dragon 800 -09, Polaris rush switchback 600. En noista vuosimalleista ole kyllä varma, mutta vähän niillä kuulosti olevan ajettu.
Molemmat kestotestin kelkat vasta telakalta tulleet. Ravekuski tarkisti joka pysähdyksellä, että onko kaikki osat vielä matkassa. Kyllähän ne siellä pysyi, missä pitikin. Hinausköysikin oli varalta matkassa. X-trimmi toimi loistavasti ja bensaakin meni vain 25l/100, vaikka kaasua tuli pumpattua normaaliin tapaan.
Reitti oli sopivan patikkoista, lähti mehut lihaksista ja varmaan iskareistakin. Ilma vaan oli koko matkan hämärän pilvinen, joten kaikki patit tuli yllätyksenä. Muutama oja oli vielä vähän sula, niitä kannattee varoa. Puolessa välissä piti laseja sulatella kun kaikilla meinasi vähän huurtua, vissiin pakastu ilma.
Käyrämössä syötiin ja osa tankkasi. Paluumatkalla käytiin katsomassa Käyrästunturin maisemia.
Vikajärvellä kahviteltiin. Vikajärvellä ei ole vielä tikutettu reittejä jäälle, mutta aika moni oli jo ajanut rantoja pitkin. Vikajärvi - Olkkajärvi pätkä oli mukava ajaa, ei ollut patikkoa. Vastaan tuli joku vanhalla pollella ilman valoja vastaan, siinä meinasi tulla lähempää tuttavuutta.
Olkkajärven laavulla oli porukkaa makkaranpaistossa, ajeltiin siitä ohi ja järvi ei ole vielä ajokuntonen, vaikka sielä jonkin verran jälkiä näkyy. Kannattaa odotella virallisia merkkejä.
Olkkajärvi - Rovaniemi pätkä oli kans hyvä ajaa. Lana oli käynyt jossain vaiheessa pyörähtämässä.
Kuvia tulee ehkä tänään illemmalla. Samalla lisää juttua ja jutun tarkistusta.
Lisäilläämpä vähän kuvia.
Lähdön tunnelmaa Napapiirin shellillä aamukahdeksan aikaan. |
Sortovaaran laavulla eka pysähdys. Reitti ollut aika patikkoa ja uni varissut silmistä. |
Niesintien ylityspaikalla toinen pysähdys ja ajolasien sulatusta. |
Taustalla kevennetään lastia. |
Siinä se remppakunkku pönöttää. |
Reissun kasisataset tankilla. 85km. Polleen meni 18L ja Xtrimmiin 22L |
Käyrästunturin päällä pönöt |
Hallelujaa, melkein aurinko paistaa... |
Palovartian mökkerö. Ei keretty makkaraa paistaa. |
Kohta matka jatkuu |
Mainosta |
Tämmönen härveli oli shellin pihalla. Kaivokselle menossa. |
Komia kelkka tuo lynksi.. Siellähä oli uutta kalustoa liikenteessä. Tämähä menee tylsäksi ku ei ikinä mitään ongelmia kelkoissa.. :D
VastaaPoistaNyt on taas remppaa tehty, ei käy tylsäksi.
PoistaNo on niitä vähän ollut, mutta lähinnä kuskissa. Puskureita on mennyt kolme vaihtoon.
VastaaPoista-08 Xtrimmiä on rempattu niin paljon että universaalinen remonttitasapaino pysyy tasapainossa, vaikkei loppukautena olisi mitään ongelmia.