Etelässä on tota lunta jo sen verran paljo, ettei 32mm matolla pääse juuri mihinkään umpisella. Viime viikonloppuna olin kiinni sen verran monta kertaa, että piti alkaa sitte maton vaihtoon.
Koko homma on muuten aika simppeli homma, lukuunottamatta jarrusatulan irrotus vetarin päässä olevasta laakerista. Se on sitte ihan mahottoman tiukassa ainaki jos irroittaa sen niinku mie tein. Sorkkarautaa ja vasaraa apuna käyttäen paukutin sen irti. Usko meinas kyllä jossain kohtaa loppua, mutta lähtihän se sitte viimein muutaman tunnin ihmettelyn jälkeen.
Vetarin purku kannattee sitte tehä niin päin, että ensin jarrun puoli irti ja sitte vasta ketjukopan. Koska muuten vetari ei pysy paikallaan jos tekee homman toisin päin.
Kannattaa sitte kasausvaiheessa muistaa laittaa se jarrulevy yhtä aikaa satulan kanssa paikalleen. Se ei mee muuten. Ja tottakai meikä laitto ekana ilman jarrulevyä. Mutta hokasin, että silloin pysty irrotukseen käyttämään ulosvetäjää. Siten irrotus oli huomattavasti helpompaa.
Jäykempi jousi variaattoriin ja pienempi ratas tuli myös samalla vaihdettua.
ratas 22 piikkinen (alkuperäinen 25) ja jousi sama ku se on nykysin e-teceissä.
Jousi suositellaan vaihdettavaksi, jos haluaa välttyä hihnojen menolta, ja ratas jotta riittää voimaa.
Varin purku on sinäänsä helppo homma, painaa jollain varin kasaan, aukaisee takaa 4 pulttia. Vari auki, uusi jousi paikalleen. painaa varin kasaan, pultit paikalleen. ja se oli siinä.
Kyllä kannatti matto vaihtaa, on ihan eri pito. Uskaltaa jopa umpisella pysähtyä, ilman että tarvii pelätä ettei pääse liikkeelle. Ja ihan kivasti nostaa keulaa umpisella ku antaa hanaa..
|
Ja tähän saa sitte varata aikaa, jos ei oo oikeita työkaluja. Mitä lie sitte onkaan oikeat |
|
Uutta ja vanhaa mattoa |
|
On se sitte kätevää, ku saa kelkan aina oikeaan työskentelykorkeuteen |
|
Varin purku |
|
Vasemmalla uusi jousi variin |
|
Ainakin työntövoimaa riitti prässissä varin kasaukseen |
|
Uusi pienempi ratas |
|
Oikeat pahanhajuiset öljyt ketjukoppaan |
|
Vanha matto |
|
Uusi matto |
|
Testiajolla aurinkoisena sunnuntaipäivänä |
joo-o
VastaaPoista